Om foreningen

Glumsø Gymnastikforenings vision/mission

Glumsø gymnastikforening (GG) skal være en forening, hvor glæden ved gymnastikken sættes højst, hvor der er plads til både motions-, opvisnings- og konkurrence-gymnastik. GG vil være en forening med plads til alle. GG skal være en demokratisk forening, hvor bestyrelsen er lydhør overfor medlemmernes ønsker.

Glæde

Motivation, succes og engagement. Medlemmerne skal opleve aktiviteterne som motiverende og inspirerende, så det opleves som succesfuldt at gå til gymnastik.

Ansvarlighed

Økonomisk ansvarlighed. Foreningens ledelse udviser økonomisk ansvarlighed og påser at lovgivningen for foreningens virke overholdes. Alle – medlemmer, instruktører og bestyrelsesmedlemmer – udviser ansvarlighed i forhold til foreningens aktiviteter og faciliteter.

Udvikling

Foreningens instruktører motiveres til at videreuddanne sig. Bestyrelsen, instruktørerne og foreningens medlemmer skal i samarbejde foretage en fremadrettet vurdering af behov og muligheder, således at der sker en løbende tilpasning af udbuddet af aktiviteter.

Demokrati

Foreningen er en medlemsstyret demokratisk forening, der sikrer at alle har indflydelse. Gennem dialog mellem bestyrelse, instruktører, medlemmer og lokalsamfundet sikres foreningens målsætninger.

Respekt

Alle med tilknytning til GG – bestyrelse, instruktører, medlemmer, forældre og andre – behandler hinanden med respekt og i en respektfuld omgangstone. Enhver form for mobning er uacceptabel. Enhver form for racistiske ytringer eller opførsel er uacceptabel.

Sundhed

Der er fokus på medlemmernes sundhed. Der vil blive udarbejdet en ryge- og alkoholpolitik når og hvis dette bliver nødvendigt.